Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Fundacja Aeris Futuro i Tchibo przeprowadziły ekologiczny projekt edukacyjno-szkoleniowy

Autor: EventMapa.pl 2010-08-16 16:45:59
 

Fundacja Aeris Futuro i Tchibo wspólnie zrealizowały w sierpniu projekt edukacyjno-szkoleniowy skierowany do pracowników Tchibo.

Jego celem było zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników Tchibo oraz zachęcenie ich do podejmowania inicjatyw ekologicznych w miejscu pracy. W czasie trwania projektu Tchibo wprowadziło do sprzedaży w swoich placówkach kolekcję produktów pozwalających oszczędzać prąd, wodę oraz ciepło niezbędne do ogrzania pomieszczeń.

Projekt zrealizowany został w trakcie tzw. zielonego tygodnia w Tchibo. Poszczególne dni zielonego tygodnia poświęcone były wybranym obszarom: ochronie lasów, powietrza oraz zasobów wodnych. Akcja rozpoczęła się od „Ekologicznego ABC”, w ramach którego pracownicy Tchibo poznali szczegóły polityki środowiskowej firmy oraz wzięli udział w badaniu nt. ekologicznych praktyk firmy. Zachęceni zostali również do udziału w konkursie na inicjatywy biznesowe zgodne z ideą odpowiedzialnego biznesu.

W siedzibie firmy Tchibo pojawiły się naklejki zachęcające do proekologicznych nawyków z zabawnymi hasłami – unikaj jednorazowych naczyń i znajomości’, ‘zgaś zbędne światło, rozpal wyobraźnię’. Powstało także specjalne stoisko Fundacji, pokazujące pracownikom „Las ekologicznych możliwości”. Pracownicy mogli wziąć udział w quizach i konkursach, m.in. na rozpoznawanie roślin i ziół. Na uczestników zabawy czekała słodka niespodzianka, a dla zwycięzców zostały przewidziane nagrody w postaci ekologicznych produktów. Korzystając z fundacyjnego kalkulatora CO2 każdy zainteresowany mógł obliczyć swój ślad klimatyczny. Ponadto eksperci z Aeris Futuro udzielali informacji oraz odpowiadali na pytania zainteresowanych.
 
Eko-projekt_16.08.2010_D 
 
Na warsztatach na temat eko-jazdy samochodem pokazane zostały możliwości, jak „dać powietrzu oddech” podczas użytkowania samochodu prywatnego i służbowego.

„W eko nurcie” odbyło się także szkolenie terenowe, którego część miała miejsce podczas spaceru nad Wisłą w okolicy Cypla Czerniakowskiego. Elementem szkolenia był także lunch z lokalnych produktów ekologicznych. Doceniona została także „zielona postawa” uczestników warsztatów. Ci, którzy w czasie ich trwania mieli na sobie zielony element ubioru lub biżuterii, otrzymali miły upominek.

W trakcie realizowanego projektu przeprowadzona została także akcja mailingowa, dzięki której pracownicy Tchibo poznali ciekawostki ze świata ekologii oraz wskazówki, jak żyć w przyjaźni ze środowiskiem. W intranecie firmy Tchibo powstała ekologiczna podstrona, wzmacniająca przesłanie zielonego tygodnia.

Na koniec akcji każdy z pracowników mógł wyliczyć swój ślad klimatyczny. Dla tych, którzy zadeklarowali zmniejszenie swojego wpływu na środowisko naturalne Fundacja zasadzi dedykowane drzewka.

W czasie trwania projektu Tchibo wprowadziło do sprzedaży w swoich sklepach, stoiskach i w e-sklepie tchibo.pl kolekcję „Świecimy zielonym przykładem” oszczędzamy”. W jej skład wchodzą produkty pomagające oszczędzać energię elektryczną, wodę oraz ciepło niezbędne do ogrzania pomieszczeń.

Działania przeprowadzone w ramach projektu zostaną zoffsetowane przez Fundację Aeris Futuro. Na podstawie wyliczenia emisji CO2 oszacowana zostanie liczba drzew niezbędnych do posadzenia, aby ową emisję zneutralizować w określonym czasie. Fundacja w imieniu Tchibo zneutralizuje daną ilość wyemitowanego CO2 poprzez posadzenie i pielęgnację odpowiedniej liczby drzew. Niniejsza współpraca to dla Fundacji realizacja projektu „Czas na las” oraz kampanii edukacyjno-promocyjnej dla świadomego i zrównoważonego stylu życia „Zielone Wydarzenia”. Przeprowadzony z Tchibo projekt to dla nas dowód na zainteresowanie jednostek biznesowych zrównoważonym rozwojem oraz poczuciem odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego, czego propagowanie jest celem działalności Fundacji Aeris Futuro – mówi Joanna Mieszkowicz, prezes Fundacji.
 
 
***
 
 
Informacje o Tchibo
Tchibo produkuje najwyższej jakości kawę od ponad 60 lat. Firma rozpoczynała działalność w Niemczech, dystrybuując kawę drogą wysyłkową. Dzięki nieustannemu rozwojowi stała się detalistą najwyższej klasy, zatrudniającym ponad 12 tys. pracowników w całej Europie i posiadającym 1200 własnych sklepów i ponad 45 tys. stoisk.

W Polsce Tchibo obecne jest od 1992 r. Reprezentuje unikalny model biznesowy, łączący profesjonalną wiedzę o kawie ze sprzedażą innowacyjnych produktów użytkowych, oferowanych w tygodniowym cyklu w sklepach, na stoiskach Tchibo oraz w sklepie internetowym.

Tchibo jest liderem ilościowym na rynku kawy w Polsce i liderem segmentu kawy mielonej (palonej) . Kawa Tchibo Family jest liderem na rynku kawy i marką najchętniej wybieraną przez konsumentów .

O Fundacji Aeris Futuro
Misją działającej od 2006 r. fundacji Aeris Futuro jest skutecznie przeciwdziałanie globalnym zmianom klimatu, ochrona i zwiększenie różnorodności biologicznej i krajobrazowej, wspieranie rozwoju społeczności lokalnych oraz promowanie odpowiedzialnego biznesu. Jest jedyną w Polsce organizacją, która kompleksowo zajmuje się carbon offsets, projektami rekompensującymi emisje gazów cieplarnianych do powietrza. Stworzyła pierwszy i jedyny w Polsce KALKULATOR CO2 obejmujący szacowanie śladu klimatycznego (carbon footprint) oraz umożliwiający ograniczanie i zneutralizowanie tego śladu (carbon offsetting) poprzez sadzenie drzew i projekty zwiększające efektywności energetyczną. Eksperci Fundacji doradzają oraz szkolą w zakresie planowania i realizacji jedynych w Polsce zeroemisyjnych wydarzeń (carbon neutral events), tworzenia strategii CSR, raportów i kampanii społecznych oraz programów wolontariatu pracowniczego na rzecz zrównoważonego rozwoju, edukacji ekologicznej dzieci, młodzieży, studentów, pracowników firm.
 
W roku bieżącym Fundacja prowadzi kampanię ekologiczno-promocyjną Zielone Wydarzenia na rzecz świadomego i zrównoważonego stylu życia.


Źródło: PR








Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3072 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji