Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Momentum ogłasza wyniki raportu o skuteczności Marketingu Doświadczeń

Autor: EventMapa.pl 2013-07-30 10:29:05
 

Jakie są powody dla których mamy tak silne emocje dotyczące konkretnych marek? Jak marki mogą budować bliskie relacje z konsumentami i równocześnie zwiększać sprzedaż?

Momentum - agencja marketingu zintegrowanego, łącząca kompetencje online i offline, należąca do McCann Worldgroup, ogłosiła właśnie wyniki pierwszego, światowego badania na temat marketingu doświadczeń.

Tajemnicą skutecznych i przekładających się na sprzedaż aktywacji marek są autentyczność, użyteczność doświadczeń i dobra zabawa. – podsumowuje raport Monika Biedrzycka, Dyrektor Generalny Momentum. Konsumenci kochają marki, takie jak Samsung, Knorr, Coca-Cola, Apple, Nike, które są szczere i autentyczne. To światowi gracze, którzy już dawno zauważyli, że jednym z najefektywniejszych sposobów, żeby budować bliskie relacje z tymi, na których im zależy, jest włączenie do swojej strategii marketingu doświadczeń - dodała Biedrzycka.

Marketing doświadczeń to wkomponowanie marki w codzienne życie konsumentów w taki sposób by, mogli oni podejmować decyzje zakupowe na podstawie bezpośrednich doświadczeń z produktem, a nie tylko samych reklam. Opiera się on na świadomej decyzji o uczestnictwie w konkretnej akcji marketingowej.

Z badania przeprowadzonego przez Momentum, opartego na wywiadach z 6500 osobami na 9 kluczowych, światowych rynkach i analizie 56 czołowych marek, związanych z sektorami: FMCG, nowych technologii, sportu, finansów i motoryzacji, wynika, że:
  • 53% osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt
  • 62% po evencie wchodziło do Internetu, aby dowiedzieć się więcej o marce
  • 92% ma profile na mediach społecznościowych
  • 52% korzysta kilka razy dziennie z mediów społecznościowych
  • 72% po evencie opowiedziało innym o swoich doświadczeniach z marką (bezpośrednio bądź poprzez media społecznościowe).

W badaniu konsumenci podkreślają również powody, dla których skuteczne aktywacje wpływają na silne emocje dotyczące konkretnych marek:
  • 65% uważa, że marka dostarcza im czegoś użytecznego
  • 52 % twierdzi, że marka sprawia, że ich życie jest łatwiejsze
  • 34% uważa, że marka sprawia, że są szczęśliwi

Marketing doświadczeń to z punktu widzenia konsumenta najlepszy sposób na sprawdzenie, czy dana marka jest rzeczywiście tym, co obiecuje. Jeśli jest w swojej komunikacji spójna, konsumenci nie tylko będą nagradzać ją lojalnością, przywiązaniem i częstym zakupem, ale także będą ją polecać i dzielić się pozytywnymi opiniami na jej temat w serwisach społecznościowych
– dodała Monika Biedrzycka.


Źródło: PR







Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3078 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji