Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Catering na wysoki połysk



Efekty wizualne przyciągają wzrok i nadają bardziej ekskluzywnego wyglądu wszelkiego rodzaju wyrobom. Nie inaczej jest w cateringu. Liczy się oczywiście smak, ale w dzisiejszych czasach coraz ważniejszą rolę odgrywa także wygląd i sposób podania potraw.

Od pięknie oświetlonych bufetów – eksponujących kolorowe porcje menu, poprzez elegancką dekorację na stołach podczas uroczystej kolacji serwowanej na okrągłych stołach, aż po subtelne, ale jakże potrzebne dodatki na stolikach koktajlowych. Wygląd menu, jego smak, sposób prezentacji na bufecie, a także oryginalny wygląd kelnerów – to metody firm cateringowych, które stają się coraz doskonalsze i coraz lepiej wpisują się w charakter współczesnych eventów. 

Odpowiednia aranżacja 

Możliwości aranżacyjne firm cateringowych są naprawdę duże. Aby jednak skorzystać z tego potencjału należy przede wszystkim odpowiednio wcześniej zgłosić taką potrzebę. Kluczem do sukcesu jest sprawna i efektywna współpraca z organizatorem eventu już na poziomie przygotowywania oferty. Jeśli wiadomo, jaki charakter będzie miało wydarzenie, w jakim miejscu będzie organizowane oraz dla jakiej grupy docelowej, oferta usługi cateringowej zostanie dopasowana indywidualnie do potrzeb konkretnego zleceniodawcy. – Nie ma czegoś takiego jak gotowe pozycje w cenniku. Każde zapytanie uważnie przeglądamy, a następnie budujemy przemyślaną wizję takiej usługi. Proponujemy elementy kreacji pasujące do charakteru i stylu całej imprezy – mówi Ewa Brzostek-Ciarcińska, menadżer ds. marketingu i PR w Fiesta Catering.
 
_D 

Catering jako narzędzie marketingowe

Firmy eventowe wchodząc w partnerską relację z dostawcą cateringu, mogą otrzymać duże wsparcie, jeżeli chodzi o kreację przestrzeni cateringowej. To bardzo ważna część imprezy, mająca duży wpływ na to, jak uczestnicy ocenią całą realizację. – Od wzroku, smaku, poprzez dotyk i miły zapach poszczególnych propozycji kulinarnych catering, okazuje się być cichym narzędziem wsparcia marketingowego podczas każdego eventu – tłumaczy Ewa Brzostek-Ciarcińska. Oryginalna oprawa cateringowa wiąże się oczywiście z nieco większym wydatkiem. Nie są to jednak kwoty zbyt wygórowane – organizatorzy powinni w swoich budżetach powiększyć wartość całej usługi o ok. 5 proc. Za tę cenę można m.in. wybrać efektowne muszki i szelki w ubiorze kelnerów, na bufetach zamontować nowoczesne podświetlenia ledowe, które nie tylko podnoszą wizualny aspekt cateringu, ale też korespondują z charakterem imprezy (kolor światła można zmieniać w sposób zdalny). Tace z finger foodami mogą być dymiące, stacje kulinarne zaaranżowane na styl wnętrza lub do tematyki serwowanego menu. 
 
_D

Jaki catering na jaką okazję?

Każdy event ma swoją specyfikę i oryginalny charakter, ale są pewne uniwersalne zasady, które można zastosować do wszystkich projektów. Jednym z pierwszych pytań podczas przygotowywania oferty na usługę cateringową, jest ustalenie miejsca, gdzie dane wydarzenie ma się odbywać. Czy jest to konkretny lokal, plener, a może dach budynku lub wieżowca – takie imprezy też się zdarzają. Wybór miejsca ma kluczowy wpływ na formę usługi cateringowej oraz jej wygląd. Kolacja serwowana podkreśla na przykład rangę i podniosłość wydarzenia. Z kolei mniej formalna impreza z atrakcjami scenicznymi może wykorzystywać catering w formie bufetów z daniami ciepłymi i zimnymi, ze swobodnym dostępem do luźno rozstawionych stołów koktajlowych i podświetlanych sof. Czasami, specyfika miejsca trochę ogranicza swobodę działania. Można wówczas zaproponować formę tzw. flying bufetu. Polega ona na tym, że kelnerzy chodzą pomiędzy uczestnikami eventu i serwują im dania bezpośrednio z tac. Jeśli wydarzenie trwa kilka godzin, doskonale sprawdzą się z kolei stacje live cooking. To ciekawa atrakcja kulinarna, która zazwyczaj skupia wokół siebie grono osób. 
 
_D 

Estetyczne wpadki, czyli na co trzeba uważać

Rynek eventowy, to rynek który wciąż się rozwija, stale szuka pewnych nowinek i atrakcji. Ważne, aby z jednej strony nie popaść w rutynę proponując cały czas te same rozwiązania, ale z drugiej strony nie można też „przesadzić” – aby nie powstał swoisty przerost formy nad treścią. W tym przypadku umiar i wyczucie estetyki to coś więcej niż sama wiedza. To jeszcze umiejętność poruszania się w nowatorskim klimacie imprez eventowych. – W Fiesta Catering informujemy o ewentualnych zagrożeniach, które mogą wpłynąć na jakość realizacji. To my, jako profesjonaliści, podpowiadamy klientowi, co i jak należałoby zrobić, aby powstało najlepsze zaplecze do przygotowania usługi, oraz jej prezentacji na wysokim poziomie estetycznym, jakościowym, ale też ilościowym – mówi Ewa Brzostek-Ciarcińska. Wiedząc jakie są oczekiwania, łatwiej jest przygotować optymalną propozycję z której zadowolony będzie zarówno klient, ale też goście eventu.
 
_D 


Redakcja: EventMapa.pl 
Współpraca: Ewa Brzostek-Ciarcińska, Fiesta Catering








Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3078 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji