Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Od zera do event managera – cz. 2 „Jak zacząć? Event – czy to dla mnie?”



Kim jest i jakie cechy powinien posiadać idealny event manager? Na czym dokładnie polega jego praca? Jak zostać event managerem?

W niniejszym cyku artykułów, skierowanym głównie do młodych osób, pragnących zostać w przyszłości managerami branży eventowej, postaramy się przedstawić specyfikę pracy agencji i osób w niej pracujących. Na co zwracać uwagę? Jak się przygotować do niełatwej czasem pracy event managera?

W poprzednim artykule pisaliśmy o cechach charakteru, które powinien posiadać idealny lub też przyszły event manager. W dzisiejszym zajmiemy się przygotowaniem do pracy i sprawdzeniem siebie – czy to faktycznie praca dla nas.
„Ale masz fajną pracę!”, „Zazdroszczę!” - często słyszałam tego typu stwierdzenia od znajomych. Zgadzam się z nimi w 100% - moja praca jest fajna, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego ile „ta fajność” kosztuje czasu, poświęcenia, wysiłku, czasem i red bulli... Trudno to sprawdzić, tylko czytając o tym lub pracując podczas event'u w jego finalnej fazie, czyli podczas samej realizacji, produkcji. Te przykładowo sześć magicznych godzin samej realizacji event'u, to wisienka na torcie, który się przygotowuje kilka tygodni, czasem nawet miesięcy, którego warstwy dokładnie planuje, układa, przyozdabia. Uważam więc, że tylko i wyłącznie poznanie event'u od podszewki, może dać pełny obraz tego, jak wygląda prawdziwa praca event managera i tylko po takim poznaniu można podjąć decyzję o podjęciu pracy w tym zawodzie lub też nie.
Są dość małe szanse, że jakakolwiek agencja zatrudni nas bez doświadczenia. Podobnie jednak jest ze wszystkimi branżami i zawodami. Najlepszym rozwiązaniem są więc praktyki czy też staże, na które agencje się godzą, zwłaszcza gdy są bezpłatne. Jasne, zgadzam się, że nie zawsze można sobie na to pozwolić (czyt. kasa), ale jak inaczej przekonać się czy faktycznie chcesz pracować w tej branży i czy się nadajesz?
Praktyki mogą dotyczyć jednego projektu, jednego eventu lub ich cyklu (roadshow). Uważam jednak, że koniecznością jest praca nad event'em przechodząc przez wszystkie jego fazy – od planowania do samej produkcji. Jasne –  wisienka smakuje najlepiej, ale uwierz, że smakuje ona jeszcze lepiej, gdy przeszło się przez wszystkie fazy tortu... kontynuując metaforę lekko cukierniczą :)
Czym są praktyki i co dzięki nim jesteś w stanie osiągnąć? Pierwszą podstawową zaletą praktyk jest samo poznanie tematu, jakim jest event. Praca agencyjna, czasem trudna i ciężka, może być niezłą lekcją dyscypliny, skutecznego planowania, pracy pod presją czasu. Pozwoli również na sprawdzenie siebie i swoich umiejętności, dowiesz się czy faktycznie umiesz pracować w zespole i gdzie kończy się twoja wytrzymałość psychiczna i fizyczna (i czy w ogóle się kończy?) :)
Praktykanci powinni pracować na 150%, starając się pokazać z jak najlepszej strony i chyba właśnie o to powinno chodzić w praktykach. To jest też czas dla szefa i zespołu na poznanie ciebie, sprawdzenie jak pracujesz i jak bardzo ci zależy na pracy w event'ach. Nie raz miałam okazję pracy z praktykantami i zawsze pytania z ich strony (czyli chcą wiedzieć!), zainteresowanie tematem (chcą wiedzieć więcej!), pełna gotowość do pracy i pomocy, sprawiały że moja opinia na ich temat była superpozytywna. Pamiętaj, że to właśnie z zespołem będziesz pracować i jego opinia będzie ważna dla szefa, który stanie przed podjęciem decyzji czy zaproponować ci etat czy nie.

Podczas praktyk:
  • na początku ustal zasady i zakres obowiązków; pozwoli to na uniknięcie rozczarowań, ewentualnego denerwowania się;
  • zadawaj dużo pytań (ale przemyślanych!), zaczynających się od słów: jak?, gdzie? :) bo to pozwoli na stwierdzenie, że chcesz wiedzieć, chcesz poznać, chcesz dowiedzieć się czegoś nowego, zdobyć tzw. „know how”;
  • pamiętaj o pozostaniu sobą, czyli asertywność; bez naginania się, podlizywania; prawdziwy masz być! :)
  • pamiętaj, że decyzję o możliwości zatrudnienia cię po praktykach nie podejmuje tylko i wyłącznie szef; wręcz przeciwnie – szef słucha zespołu, bo właśnie z nim będziesz pracować; siła tkwi w zespole!

Zdaję sobie sprawę, że nie każdy może pozwolić sobie na praktyki, ale wydaje mi się, że obecnie jest to jedyna możliwość na podjęcie próby wejścia w event'y. Może więc warto zastanowić się nad niezbyt dogodnym, pod względem finansowym, rozwiązaniem na start w branży eventowej? A może właśnie po praktykach odkryjesz swoje życiowe powołanie? Z całego serca tego życzę!

W kolejnym artykule zajmiemy się „never-ending story”, czyli planowaniem czasu, pracy, event'u...
 

Marta Jesionowska

EventMapa.pl 

Zobacz mój Profil na EventMapa.pl 

 






 

Komentarze użytkowników

 
  • Konto usunięte 2016-02-01 13:46:34

    Ja w sumie pełnię takie obowiązki w swojej firmie i z doświadczenia wiem, że warto inwestować z różnego rodzaju pomoce. Ja na przykład ostatnio mam serię konferencji i muszę powiedzieć, że bardzo polecam np. program Documaster Event Cloud. Nie trzeba drukować materiałów i koniec końców wychodzi taniej.


Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3075 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji