Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Od zera do event managera – cz. 5 „Pierwszy kontakt z klientem – na co zwracać uwagę, metody skutecznego porozumiewania się”



Kim jest i jakie cechy powinien posiadać idealny event manager? Na czym dokładnie polega jego praca? Jak zostać event managerem? W niniejszym cyku artykułów, skierowanym głównie do młodych osób, pragnących zostać w przyszłości managerami branży eventowej, postaramy się przedstawić specyfikę pracy agencji i osób w niej pracujących.

Klient. Kobieta, mężczyzna, w wieku dowolnym, z własnymi problemami, sprawami do załatwienia, z szefem nad głową, z masą papierów do wypełnienia, z różnymi nastrojami (każdy ma lepszy lub gorszy dzień), zapracowany, nastawiony na sukces. Wyobraź sobie przez chwilę siebie jako klienta, przyszły specu od eventów, czego oczekiwałbyś od event managera.
 
Cały artykuł przeczytasz w serwisie Konferencje.pl:  http://www.konferencje.pl/art/od-zera-do-event-managera-cz-5-pierwszy-kontakt-z-klientem-na-co-zwracac-uwage-metody-skutecznego-porozumiewania-sie,996.html




 

Komentarze użytkowników

 
  • Piotr Kołodziejczak 2011-03-09 10:09:30

    Z mojego doświadczenia rozmów z klientami absolutnie potwierdza się teza o asertywności. W tak specyficznej dziedzinie jak degustacje, konieczne jest doświdcznie. Klient z założenie nie wie do końca jak taka atrakcja wygląda i do do nas należy zasugerowanie najlepszej opcji, nawet jeśli w założeniu będzie się kłucić z wizją klienta. Nie zgodzę się na degustację po 3 godzinach quadów, meczu siatkówki i basenie bez przerwy na odpoczynek a co najważniejsze na posiłek. Nie zasugeruję dużych ilości alkoholu na późno wieczornej degustacji gdy wiem, że następnego dnia rano wszyscy wsiadają w służbowe auta i jadą kilkaset kilometrów do domu.
    Kwestia potwierdzenia od klienta wzajemnego zrozumienia jest absolutnie kluczowa. Nawet najleszy pokaz może okazać się niepełnym sukcesem, bo klient coś tak sobie wyobrażał na podstawie wcześniejszych rozmów, coś przeinaczył, inaczej zinterpretował to co mu powiedzieliśmy czy też po prostu wprowadziliśmy go nieświadomie w błąd stosując nieprecyzyjną terminologię. I wówczas na ogół okazuje się, że osoba zamawiająca obiecała coś swojemu przełożonemu, to się nie pojawia i nie pojawianie się tego elementu urasta do rangi porażki. Zaczyna być przyczynkiem dla wytykania wszelkich niedociągnięć, nawet tych które nie miały miejsca albo były dyskusyjne.
    Warto też pamiętać o wymaganiu od klienta. Jeśli jesteśmy solidni, mamy prawo wymagać tego samego od drugiej strony. Wymagając odpowiednich decyzji, ustaleń czy po prostu działań pokazujemy, że zależy nam na dobrym wykonaniu eventu w róznym albo nawet większym stopniu niż klientowi.

  • Paulina Stradowska 2012-09-24 22:35:06

    Długo szukałam tak interesującego i konkretnego artykułu (w tym przypadku całego cyklu) na temat event managera. Być może nie otrzymam odpowiedzi, ponieważ publikacja jest sprzed roku, jednak warto spróbować. Jestem jeszcze młoda, mam 18 lat, uczę się w klasie maturalnej i w końcu znalazłam coś co mnie zainteresowało. Zawsze lubiłam planować, a imprezy dla znajomych organizuję już chyba od dwóch lat i myślę, że w tym zawodzie spełniłabym się w stu procentach. Jednak niewiele informacji znalazłam w jakim konkretnie kierunku powinnam pójść. Chciałabym pójść na studia najbardziej zbliżone. Zastanawiałam się nad zarządzaniem, znalazłam też studia o kierunku Marketing i Public Relations (jednak na prywatnej uczelni). Na jaki kierunek powinnam się wybrać? Myśli Pani, że mogłabym zostać wolontariuszką w jakiejś firmie eventowej, czy raczej firmy się tym nie interesują? Liczę na odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

  • Marta Jesionowska 2012-10-22 11:13:04

    Paulina! Świetnie, że piszesz i chcesz iść w tym kierunku! Twoje pytanie o studia nie jest pierwszym jakie dostaję (pozdrowienia dla Przemka!).
    Moim zdaniem, nie wiem co na to reszta event managerów, studia stricte eventowe to słaby pomysł. Można je traktować jako coś dodatkowego, obok głównego kierunku studiów, ale postawiłabym raczej na coś mocniejszego i bardziej stałego. Piszesz o marketingu i PR - czemu nie? Kto wie, może będziesz pracować po stronie klienta? Nie wydaje mi się, że szkoła prywatna była jakimkolwiek problemem. Jeśli jest dobra z niezłymi wykładowcami - why not?
    Niektórzy z event managerów mówią, że do tego trzeba mieć talent, że trzeba z tym się urodzić, co oznacza, że w szkole się tego nie nauczysz. Jeśli czujesz, że masz to 'coś', rozwiń to, udoskonal, ale nie idź na studia, aby się tego uczyć od podstaw (co i tak jest niemożliwe).
    Jak masz dodatkowe pytania - wal śmiało!
    Pozdrowienia!


Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3074 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji