Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Pijak i złodziej. Niewierny Polak na evencie.


Data publikacji: 2014-12-08
Wyświetleń: 42486
O eventach 0 komentarzy



A dokładnie: podczas podróży służbowej. Do takich wniosków można dojść po przeczytaniu artykułu pt. „Co robi Polak w delegacji” zamieszczonego w ostatniej Polityce (nr 4/2987). Autorka Elżbieta Turlej barwnym językiem opisuje jak wyglądają realia polskiej branży spotkań. A ja się zastanawiam: jaki jest cel takich publikacji?

Artykuł można przeczytać tutaj.

Ilekroć w polskiej prasie ukazuje się artykuł o branżuni zawsze strzygę uszami bo to nieczęsta okazja, by przeciętny Kowalski mógł poczytać czym jest ten kolorowy, a wciąż dla wielu pozostający tajemnicą, biznes. Niestety, zazwyczaj autorzy sprowadzają swoje tezy do kilku wyświechtanych argumentów (np. „rola eventów zyskuje na znaczeniu”) albo dzielą się z czytelnikami smaczkami i golizną. I tak jest niestety w przypadku omawianego artykułu. Trochę szkoda, że ukazuje się on w Polityce, która po upadku Przekroju, stabloidyzowanym Wprost i nijakim Newsweeku pozostaje ostatnim dającym się czytać tygodnikiem (nie liczę Przeglądu Powszechnego bo to inna liga). Cóż, widocznie każdy ma w sobie odrobinę z Pudelka.

Nietrudno się domyślić, że impulsem do napisania artykułu były ostatnie przygody naszych parlamentarzystów, którzy wyciągali z budżetu kasę za (prawdopodobnie) fikcyjne przejazdy. Autorka postanowiła więc wnikliwej spojrzeć na polskie społeczeństwo, które podczas wyjazdów służbowych, integracyjnych i motywacyjnych – jak zerwane z łańcucha - rzuca się w wir pijaństwa, zdrad i malwersacji finansowych. Yes! Sex, money and alcohol. Nie trudno odmówić jej odpowiedniego (choć powierzchownego) researchu: padają fachowe terminy i nazwy branżowych organizacji, jest trochę statystyki, odwołania do portali, literatury i anonimowych wypowiedzi (tajemniczy pan W). Szkoda tylko, że ta nawet ciekawa wiedza ginie w zalewie pomyj, które wylewane są na bogu ducha winnych uczestników (a de facto na nas wszystkich, przecież każdy kiedyś był w jakiejś delegacji). Oczywiście, na własne życzenie - można by powiedzieć. Tylko moim zdaniem wpisuje się to w ogólny trend dojeb... sobie nawzajem. Przyłapanie rodaka na chwili słabości podczas delegacji jest przecież takie sugestywne. A chyba największy niesmak budzi ukazanie korpo-hierarchii przez pryzmat pitego alkoholu i doboru łóżkowych partnerów. Deprecjonowanie działań CSR też jest wybitnie słabe.

To co jednak najbardziej razi i zastanawia w tej publikacji to to, że autorka nie analizuje, nie zastanawia się skąd biorą się takie czy inne zachowania (chyba, że wymowę całego artykułu przyjmiemy za krytykę). Ustami innych lub też chwytliwymi anegdotkami pozostawia tą ocenę czytającemu (to generalny trend współczesnego dziennikarstwa). I nie trudno zgadnąć, że naczytawszy się o tej Sodomie i Gomorze panującej w eventach czytelnik szybko dojdzie do wniosku, że racje miał nasz pazerny urząd skarbowy chcąc opodatkować uczestników wyjazdów integracyjnych i spotkań firmowych. Bo nie może być tak, że inny może mieć fajniej za darmo. Choćby przez chwilę.

Jako ilustrację do artykułu posłużył oczywiście kadr z filmu „Wyjazd integracyjny”. A to po prostu strasznie słaby film. I nie chodzi o stereotypowe pokazanie uczestników wyjazdu, tylko o beznadziejny scenariusz i takie też aktorstwo. Każda agencja jest kopalnią anegdotek i historii, ale pewnie ze względu na lenistwo i niepisaną zasadę „co na wyjeździe zostaje na wyjeździe” - na potrzeby tego filmu wykopano tylko te najbardziej stereotypowe i wyświechtane.

Nie chciałbym być źle zrozumiany. Nie jestem branżowym apologetą a patologię warto piętnować czy wyśmiewać. Sam widziałem takie akcje, że do dziś powinienem leżeć krzyżem w kościele. Tylko opisywane sytuacje nie potrzebują koniecznie wyjazdu integracyjnego by zaistnieć. Jako kontrę mógłbym dokładnie opisać jak wyglądają konferencje i wyjazdy prasowe i przy okazji wspomnieć o tym, że branża mediów postrzegana jest za najbardziej puszczalską. Tylko co z tego? Czy wrzucenie naszych grzechów powszednich do eventowego kotła ma być formą rozgrzeszenia, czy może pokuty?

PS. Chyba najlepszy fragment to ten o hofmanieniu – oj, słaby nagrobek dla tak popularnego do niedawna polityka. :)

Seweryn Jakubiec
Chief Operations Officer, Poland Concept DMC

Zobacz mój Profil na EventMapa.pl






 

Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3067 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji