Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Degustacja wódek to świetny pomysł na urozmaicenie firmowego eventu


Data publikacji: 2015-04-30
Wyświetleń: 6855
Pokazy 0 komentarzy



Gdyby forma prawna pozwalała na reklamy alkoholu o wysokiej zawartości procentów, oglądalibyśmy w telewizji zmagania kreatywnych barmanów, niczym kucharzy z popularnych show takich jak Top Chef. Rzeczywistość wygląda jednak inaczej i dlatego dziś o łączeniu smaków, ciekawych alkoholach i unikalnych dodatkach możemy posłuchać jedynie w koktajlbarach lub podczas eventów.

Dla wielu marek alkoholowych wspieranie różnego rodzaju wydarzeń to jedyna okazja do pokazania się ze swoim produktem szerszej grupie odbiorców. M.in. z tego powodu znane marki wódek, whisky czy rumów możemy zobaczyć na większości pokazów mody, premierach filmowych, galach czy dużych festiwalach muzycznych. 

Coraz częściej zmienia się jednak forma promowania alkoholi. Dzisiaj stawia się na bardzo przemyślane działania edukacyjne, a nie tylko na barmana, który jak najszybciej stara się nalać prosty mix whisky z colą. Coraz większą popularnością cieszą się więc spotkania, gdzie barmani i kucharze wprowadzają konsumentów w świat foodpairingu – pokazując np. ciekawe możliwości połączenia whisky z czekoladami czy polskiej wódki i kuchni modern classic. 

Dzieje się tak, ponieważ już przynajmniej od kilku lat można zaobserwować, jak w naszym kraju zmienia się kultura picia alkoholu. Wśród Polaków coraz bardziej popularne stają się napoje typu brown spirits, wódki klasy premium i przede wszystkim cocktaile. Dużą rolę w przemianie preferencji naszych rodaków odgrywają wspomniane już przeze mnie eventy, wspierane przez duże marki alkoholowe, a także zdolni i kreatywni barmani oraz coraz bardziej podnosząca się świadomość konsumencka. Ta spowodowana jest chociażby zagranicznymi podróżami do miast uważanych za „koktajlowe mekki”, takich jak Londyn, Paryż czy Nowy Jork.

Miałem przyjemność pracować na wielu eventach i akcjach warsztatowych. Szczególnie cieszy mnie zmieniające się spojrzenie Polaków na nasz narodowy trunek, jakim jest wódka. Polacy piją więcej koktajli, a w wódkach klasy premium szukają niuansów smakowych, a nie sposobu na poprawienie rzeczywistości rodem z czasów PRL-u. Wódki, nalewki, likiery – to przecież w naszym kraju tradycja. Warto wspomnieć, że na początku gorzałka był spożywana przez nas w niewielkich ilościach i to głównie w celach leczniczych. Biesiadnie pić wódkę zaczęliśmy dopiero w XVII wieku! 

Przez wiele lat rzeczywistości rodem z filmów Stanisława Barei utarło się, że wódka nie ma smakować, tylko uderzać do głowy. Ba! Mówi się nawet, że w ogóle nie ma smaku, a jeżeli mimo wszystko ją lubimy... wtedy mamy duży problem. 

Tamte czasy na szczęście minęły, a my znów produkujemy wódki światowej klasy. Wódki z charakterem. Wódki ze smakiem. Tak, wódka ma smak – trunki te różnią się od siebie w zależności od umiejętności gorzelnika, od tego, z jakiego surowca zostaną zrobione, jak zostaną przedestylowane i przefiltrowane. Polecam porównać ze sobą dwie podobnej klasy wódki – żytnią i ziemniaczaną, oceniając ich zapach, smak. To na pewno pokaże jak bardzo, w zależności od samego surowca, wódki mogą mocno się od siebie różnić. 

Jakiś czas temu brałem udział w akcji „I Love Polish Wódka”. Jej celem była edukacja Polaków, na temat naszego narodowego trunku – o sposobie jego degustowania i mieszania. Na uczestników warsztatów czekały degustacje wódek z różnego rodzaju surowca, opowieści o historii polskiego gorzelnictwa i kilka koktajlowych ciekawostek. Akcja promowała również wejście w życie ustawy, która od stycznia 2013 roku definiuje czym jest polska wódka i chroni nasz narodowy trunek. Świetną informacją jest także fakt, że w Warszawie, w dawnej fabryce wódek „Koneser” powstaje właśnie pierwsze na świecie Muzeum Polskiej Wódki. Na pewno w dobry sposób wpłynie to na postrzeganie tego alkoholu.

Z punktu widzenia barmana wódka jest również świetnym składnikiem koktajli. Poza dodawaniem jej w czystej postaci, łatwo możemy ją „infuzować” różnymi dodatkami: ziołami, owocami, przyprawami. Infuzowanie, czyli aromatyzowanie alkoholi, jest bardzo proste. W ten sposób domowym sposobem możemy zrobić wódkę np. rozmarynową, mandarynkową, figowo-waniliową czy truskawkową. Możliwości są ogromne!

W związku ze zbliżającym się sezonem grillowym polecamy specjalny poncz z orzeźwiającymi polskimi akcentami. 
 
poncz_D 

Poncz Majowy:

500 ml - wódki infuzowanej mandarynką*
700 ml - cydru z polskich jabłek
300 ml - świeżego soku z cytryny
200 ml - syropu z kwiatu bzu
200 ml - zielonej herbaty
80  ml  - Becherovki 

Dekoracja:
plastry mandarynki, cytryny, limonki i jabłek

Sposób przygotowania:
Wlać wszystkie składniki do dużego naczynia, zamieszać. Dodać lód, pocięte w plastry owoce i ponownie zamieszać. Podawać w małych szklaneczkach wypełnionych lodem.

*wódka mandarynkowa – umieścić skórki z 3 mandarynek (bez albedo) w słoiku lub w innym szczelnym naczyniu. Wlać 700ml wódki i odstawić na 2-3dni, codziennie wstrząsając naczyniem (przechowywać w ciemnym miejscu). Później przecedzić i przelać do butelki lub karafki.
 
Patryk Kowalski
bar consultant, Agencja Barmańska High Fly Bar, zwycięzca prestiżowych konkursów barmańskich, zdobywca tytułu Best Whisky Mixologist 2014
facebook.com/highflybar 

Zobacz mój Profil na EventMapa.pl





 

Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3069 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji