Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Wiosenny „brandobus”, czyli czy miejski autobus może być cool?



Z punktu widzenia nośnika treści, każdy z nas na pewno setki razy widział oklejony reklamą autobus. Jednak rzadko kiedy taki typ reklamy zapada nam w pamięci. Może czasami, kiedy wyjdzie z tego jakaś szczególnie ciekawa, kontekstowa reklama. W każdym razie zdecydowanie więcej jest tych „nudnych” reklam, na które nie zwracamy uwagi. Można powiedzieć, że temat jest już passe.

Maciej Konopka
Executive Director
Made in Warsaw 
 
Nastała wiosna, zrobiło się cieplej, wszystko dookoła zakwitło… także My, konsumenci coraz chętniej korzystamy z uroków pięknej pogody spędzając więcej czasu w outdorze. Na ulicach, skwerach, w sklepach jest jakoś tak głośniej i tłoczniej… Dni są coraz dłuższe, dzięki czemu mamy więcej czasu na przyjemności. Jednym słowem – traffic jest na wyciągnięcie ręki… Tylko jak go zaktywizować?

Wesoły Kierowca podbija serca

Jednym z niedawnych, ciekawych wydarzeń związanych z komunikacją miejską, są może nie tyle reklamy naklejane na autobusach, co warszawski Wesoły Kierowca – pracownik ZTM, który zainicjował bardzo ciekawą akcję, tworząc „gadający autobus”. Jak twierdzi, smutne i zamyślone twarze warszawiaków, były dla niego bodźcem do komunikowania się z pasażerami w prowadzonym przez niego autobusie – mówi do nich przez mikrofon, pokazuje tabliczki z napisem „uśmiechnij się”. Wesoły Kierowca opowiada niesamowite historie, ludzie chcą go słuchać. Codziennie na Youtube dodawane są nowe filmy z podróży, warszawiacy likeują profil Wesołego Kierowcy na Facebooku, chcą dowiedzieć się kiedy będzie jeździł i jaką linią, po to aby z Nim podróżować. To jest cool, bo publicity wokół tej konkretnej osoby stało się ogromne. Pan Wesoły Kierowca za swoje niestandardowe podejście do pracy był już niestety na dywaniku u kierownictwa, ale ludzie go kochają. Fenomen.

Zwrócić na siebie uwagę

Przykład Wesołego Kierowcy pojawił się tu nieprzypadkowo. Pokazuje, że najważniejszy w dzisiejszych czasach jest dobry i niestandardowy pomysł. Takim ciekawym narzędziem marketingowym, jeżeli mówimy o autobusach, jest „brandobus”. Taki pojazd może przynieść prawdziwy rozgłos i zaangażować konsumentów… Bardzo ważny jest pomysł na jego realizację, nie mniej jednak samo rozwiązanie niesie ze sobą ogromne korzyści i to nie tylko wizerunkowe. To pomysł na szeroką interakcję z grupą docelową, zaangażowanie social mediów, generowanie publicity czy pozytywne doświadczenia z marką lub produktem. Mam tu na myśli… oczywiście – londyński double decker. To historyczny pojazd z lat 60-tych, prawdziwy unikat, którego nie ma na co dzień na ulicach, dlatego przykuwa tak dużą uwagę. Jego długość (9 metrów) oraz wysokość (ponad 4 metry) robią wrażenie. Łącznie to ponad 80 m. kw. powierzchni reklamowej, gotowej do oklejenia. Pojazdy występują też w wersji cabrio. Co najważniejsze, double decker może zostać dowolnie zaaranżowany pod daną markę – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wyposażony jest w zewnętrzne i wewnętrzne nagłośnienie, dzięki czemu na jego pokładzie tworzone mogą być animacje, konkursy, występy DJ-skie. Aktywność promoteam’u daje poza tym możliwość bezpośredniej interakcji z konsumentami na przystankach, w kluczowych miejscach oraz w samym autobusie. Warto zauważyć, że taki autobus w mieście funkcjonować może jako „miejski środek komunikacji”, który zatrzymuje się na przystankach i zabiera konsumentów w podróż. Dzięki odpowiednim zezwoleniom ze strony ZTM oraz ZTP pojazd może zatrzymywać się na placach i w trafficowych miejscach. Ciekawym uzupełnieniem jest także Wi-Fi i różnego rodzaju aplikacje tematyczne. Double decker wykorzystywany jest w akcjach typu roadshow, akcjach promocyjnych wspierających sprzedaż, trial & experiential produktowy. To również ciekawa alternatywa na zorganizowanie nietuzinkowej konferencji prasowej czy np. na nagłośnienie (nawet dosłownie!) otwarcia nowych sklepów.

Przykłady realizacji z wykorzystaniem „brandobusu”:

Sephora – otwarcie nowej perfumerii w Galerii Warmińskiej

W związku z otwarciem Galerii Warmińskiej w Olsztynie, w tym perfumerii Sephora klient szukał pomysłu na przeprowadzenie oryginalnej akcji marketingowej. Główną osią projektu były działania eventowe i ambientowe, które odbywały się na mieście i w perfumerii Sephora. Nietypową atrakcją, było pojawienie się old school’owego londyńskiego double decker’a, obrandowanego specjalnie przygotowanym layoutem promocyjnym Sephora. Na pokładzie autobusu dostępne były różne atrakcje, m.in. darmowy manicure i makijaż realizowany przez stylistki Sephora, muzyka na żywo grana przed DJ’a. Oprócz tego hostessy wręczały materiały reklamowe i próbki perfum. Przez 4 dni akcji udało się wzbudzić zainteresowanie ok. 40 tys. konsumentów, wystylizować 400 kobiet oraz wręczyć tysiące ulotek.
 
 Sephora_M   Sephora 1_M   Sephora 3_M 

Autobusem Lufthansy do Azji…!

W czasie trwającej w ubiegłym roku w mediach kampanii cenowej Lufthansy, promującej połączenia do miast w Azji mieszkańcy Warszawy mogli na pokładzie double decker’a Lufthansy bezpłatnie zwiedzać stolicę oraz dowiedzieć się więcej o atrakcyjnych cenach połączeń do azjatyckich miast. Przy orientalnej muzyce, w towarzystwie stewardess, przy kawie, herbacie i azjatyckich przekąskach można było obejrzeć główne atrakcje miasta i  „na gorąco”, dzięki Wi-Fi  dzielić się przeżyciami przez Internet. Zorganizowano także konkursy z nagrodami. Autobus kursował między centrum handlowym Arkadia a Galerią Mokotów oraz między stacjami metra Plac Wilsona i Wilanowska przez Trakt Królewski i Plac Trzech Krzyży. 
 
Lufthansa_M 
 
Filmik z realizacji:
 
https://www.youtube.com/watch?v=MvOeYkFeJIM





 

Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3077 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji