Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

Miejsce:
Helsinki
Kategoria:
Miasto
Państwo:
Finlandia
Lokalizacja:
Pokaż na mapie
 

Incentive w Helsinkach niejedno ma imię



Stosunkowo niewielkie, pełne zieleni i otoczone morzem Helsinki w ciągu ostatnich lat bardzo się zmieniły. Także sami Finowie, uważani często za zamkniętych w sobie, stali się dużo bardziej otwarci na gości z zewnątrz.

Niewielkie, czyste i bezpieczne – tak często opisywane są Helsinki. Jak na stolicę, mieszka tam niewiele, bo tylko ok. 600 tys. osób. Praktycznie wszystkie najważniejsze atrakcje turystyczne, hotele i centra kongresowe znajdują się w niedalekiej odległości od siebie. Dystans jest na tyle krótki, że drogę często można pokonać na piechotę. Jeżeli mimo wszystko, ktoś nie ma na to ochoty, w Helsinkach bardzo sprawnie działa transport publiczny (według raportu Best Survey 2013 funkcjonuje on najlepiej w całej Europie). 

Wszystko to sprawia, że Helsinki uznawane są za jedno z najlepiej prosperujących i najbardziej przyjaznych do zamieszkania miast na świecie (w rankingu Monocle 2013 uplasowały się na trzeciej pozycji). Bardzo wygodnie się tam żyje, także turystom biznesowym. 

Goście MICE dostrzegli potencjał całej Finlandii, która z roku na rok odwiedzana jest przez coraz większą liczbę turystów. Jak pokazują statystyki Finland Convention Bureau (przygotowane we współpracy z  firmą Taloustutkimus) w ubiegłym roku odbyło się tam 708 konferencji, które przyciągnęły prawie 80 tys. uczestników – dwa razy więcej niż jeszcze dziesięć lat temu. To dobra wiadomość, ponieważ turyści biznesowi wydają z reguły cztery razy więcej pieniędzy niż goście indywidualni. Dzięki temu dochody z przemysłu spotkań (przede wszystkim z organizacji dużych konferencji i kongresów) przyniosły Finlandii w 2014 r. przychód na poziomie około 130 mln Euro (w 2010 r. były to 72 mln Euro, w 2013 r. – 117 mln Euro). Typowy turysta biznesowy spędza tam z reguły 4-5 dni i zostawia ok. 1,6 tys. Euro.

Liderem, jeżeli chodzi o przemysł spotkań w Finlandii są oczywiście Helsinki. Każdego roku miasto gości kilkaset dużych konferencji i kongresów, zlecanych przez różne międzynarodowe stowarzyszenia. Bierze w nich udział ok. 40 tys. gości z całego świata. Dlaczego warto tam przyjechać? Składa się na to przynajmniej kilka czynników. 

Pierwszym jest z pewnością bardzo dobra komunikacja. Miejscowe lotnisko Helsinki-Vantaa, we współpracy z liniami Finnar, postanowiło stać się jednym z ważniejszych portów przesiadkowych w drodze z Europy do Azji. Dzięki temu stolica Finlandii utrzymuje dzisiaj regularne połączenia z wieloma miastami na całym świecie, szczególnie dobrze rozwinięta jest siatka tras europejskich. Każdego dnia na lotnisku w Helsinkach ląduje co najmniej 180 samolotów z zagranicznych destynacji. Nawet duże grupy nie powinny mieć więc większego problemu z dotarciem do miasta. Na miejscu, czeka na nie poza tym bardzo dobra infrastruktura hotelowa i konferencyjna. Zakwaterowanie na wysokim 4 i 5 gwiazdkowym poziomie oferuje ok. 80 hoteli, które dysponują ok. 12 tys. pokoi. Duże centra konferencyjne (m.in. Finlandia Hall, Helsinki Congress Paasitorni, Messukeskus Helsinki, Scandic Marina Congress Center, Wanha Satama) sprawiają, że możliwe jest tam przygotowanie spotkania nawet dla 10 tys. delegatów. 

Helsinki, mimo tego, że dosyć kameralne, słyną również z bogatego życia nocnego. Znajduje się tam cała masa klubów, pubów, barów, ale także ekskluzywnych i oryginalnych restauracji. Wizyta w takich miejscach z pewnością urozmaici pobyt grup biznesowych. Podobnie, jak szerokie możliwości organizacji programów incentive. Mogą być one wykorzystywane zarówno, jako elementy wyjazdu motywacyjnego, jak również jako „przerywnik” w czasie trwających zazwyczaj kilka dni konferencji lub kongresów.  

Duży wpływ na kształt i funkcjonowanie Helsinek ma morze. Liczne zatoki, wysepki i kanały definiują miejski krajobraz. Poza tym miasto praktycznie z każdej strony otoczone jest lasami i dziewiczą przyrodą. Dlatego przygotowywane w Helsinkach programy incentive najłatwiej podzielić na trzy rodzaje – realizowane w samym mieście, w jego najbliższej okolicy, czyli na łonie natury (wystarczy zaledwie kilkanaście minut podróży od centrum, aby poczuć się jak w zupełnej głuszy, z dala od wielkomiejskiego zgiełku) oraz na wodzie. Oczywiście poszczególne elementy łatwo ze sobą połączyć, co zapewni jeszcze większe przeżycia. 
 
    helsinki1_M   helsinki2_M   helsinki3_M

Scenariuszowe gry miejskie, które pozwalają w oryginalny sposób poznać miasto, wizyta w kasynie, przejażdżka stylowym tramwajem z 1955 r., ale także zajęcia teambuildingowe i wyścigi na orientację w pobliskich lasach czy wyprawy offroadowe (możliwe także w bardziej luksusowej wersji, czyli w samochodach Audi Q7) to atrakcje, które z pewnością na długo pozostaną w pamięci zaproszonych gości. Podobnie, jak rejsy na pobliskie wyspy (w pobliżu Helsinek leży archipelag 315 różnej wielkości wysp i wysepek), wyprawy wędkarskie czy podziwianie panoramy Helsinek z pokładu starego drewnianego szkunera lub, dla bardziej wygodnych, z okien luksusowego statku wycieczkowego. Ciekawą propozycją jest też wizyta w tradycyjnej, fińskiej saunie, opalanej drewnem. Pobyt w Helsinkach można poza tym uzupełnić o wizytę w okolicznych miastach, ale również w estońskim Tallinie czy w Petersburgu (zaledwie 3,5 godz. pociągiem, wymagana wiza rosyjska).

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o szeregu bonusów, jakie turystom biznesowym są w stanie zaoferować Helsinki oraz miejscowe Convention. W przypadku spotkań dla grup powyżej tysiąca osób organizatorzy mogą liczyć na bezpłatny transport publiczny. Przy dużych imprezach proponowane są również zniżki na pociągi, zorganizowanie informacji turystycznej czy stanowisk obsługi delegatów na lotnisku, a także pomoc w przygotowaniu niezbędnych materiałów promocyjnych.

Redakcja EventMapa.pl

Ważny kontakt:

Helsinki Marketing Ltd
Yrjönkatu 21 B, 5th floor
P. O. Box 28, FI-00099 City of Helsinki

Helsinki Tourist Information
Tel. +358 (0)9 3101 3300
tourist.info@hel.fi

Lokalne firmy PCO (wybór):

Confedent International, www.confedent.fi
CongCreator CC, www.congcreator.com 
L.R.International Oy Ltd, www.lrint.com
Next Travel Ltd, www.nexttravel.fi 
Tavicon Oy Papinkatu, www.tavicon.fi

Lokalne firmy DMC (wybór):

DMC Archtours, www.archtours.com
Borealis Destination Management, www.bdm-info.com 
Livonia Events, www.livonia.fi
LSS Long Special Services Ltd, www.lss.fi 
Next Travel Ltd, www.nexttravel.fi 
Strömma Finland Oy Ab / Helsinki Expert, www.helsinkiexpert.com 
The Travel Experience, www.travel-experience.net 
Tumlare Corporation, www.tumlare.com 
Viada Oy Ltd – Full Service DMC, www.viada.fi

Zdjęcia:

Jussi Hellsten/Visit Helsinki









Lokalizacja:





Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3067 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji