Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

Miejsce:
Monako
Kategoria:
miasto
Państwo:
Monako
Lokalizacja:
Pokaż na mapie
 

Monako – 2 km² możliwości dla MICE



Luksusowe hotele, restauracje, bogata oferta organizacji czasu wolnego. Monako kusi turystów biznesowych ciekawą ofertą, ale także atrakcyjnymi cenami.

W ostatnich latach przemysł spotkań w Monako zaczął przeżywać prawdziwy rozkwit. Ale nie zawsze było tak dobrze. Najgorsza sytuacja panowała w latach 2008-2009. Miejscowa branża MICE, w tym także hotele i centra konferencyjne, dość poważnie odczuła wtedy kryzys gospodarczy. Turystów co prawda nie brakowało, ale były to w zdecydowanej większości indywidualne grupy, przyjeżdżające do Księstwa tylko na kilka godzin i nie zostawiające tam praktycznie żadnych pieniędzy. Po 2009 r. zaczęło być jednak coraz lepiej. Do tego stopnia, że ubiegły rok okazał się rekordowym, jeżeli chodzi o liczbę turystów odwiedzających Monako. Kilka miesięcy temu przedstawiciele Monaco Tourist and Convention Bureau poinformowali, że w 2014 r. średnie obłożenie w miejscowych hotelach wyniosło 65,4 proc. To o 3 proc. więcej niż w bardzo dobrym 2013 r., i aż 11 proc. więcej niż w 2009 r., czyli u schyłku kryzysu w monakijskiej branży MICE. Te wyniki miały bezpośrednie przełożenie na współczynnik RevPAR (przychód przypadający na jeden dostępny pokój hotelowy), który w ciągu ostatnich sześciu lat zwiększył się aż o 44 proc. Te statystyki najlepiej obrazują, jak bardzo zmieniła się MICE-owa popularność Monako. Przyczyny tego stanu rzeczy należy doszukiwać się nie tylko w większych możliwościach finansowych zleceniodawców (chociaż nie pozostają one oczywiście bez znaczenia), ale przede wszystkim w mocniejszym postrzeganiu przez nich Księstwa, jako miejsca atrakcyjnego zarówno dla grup incentive, jak i do organizacji eventów firmowych, konferencji i kongresów.

4_D

Monako to bowiem nie tylko destynacja, ale także świetnie rozpoznawalna i prosperująca marka – kojarzona głównie z luksusem, prestiżem, bogactwem i przepychem. Te skojarzenia to z jednej strony dobra, darmowa reklama dla Monako – z pewnością jest to kierunek, który nie musi specjalnie się promować i prezentować swoich walorów. Każdy kojarzy Monako i wie co jest ono w stanie zaoferować. Powszechna jest również świadomość, że jest to oferta najwyższej klasy. W niewielkim Monako, na powierzchni zaledwie dwóch km. kw., znajdują się cztery hotele czterogwiazdkowe (Fairmont Monte Carlo, Le Méridien Beach Plaza, Monte Carlo Bay Hotel, Port Palace) i taka sama liczba obiektów pięciogwiazdkowych (Hotel Hermitage, Hotel Metropole Monte Carlo, Monte Carlo Beach Hotel, Hotel De Paris). Do dyspozycji gości oddano tam w sumie ponad 2,5 tys. pokoi. Z drugiej strony te „luksusowe” skojarzenia są jednak dla Księstwa pewną trudnością. Niektórzy klienci nie chcą tam organizować wyjazdów, w obawie przed cenami, które w ich przekonaniu są znacząco wyższe niż w innych, podobnych krajobrazowo i klimatycznie regionach (chociażby we Włoszech czy Francji). To stereotyp. Ceny w Monako nie należą co prawda do najniższych, ale nie różnią się znacząco od tych proponowanych na pobliskim francuskim Lazurowym Wybrzeżu czy włoskiej Ligurii. Poza tym działające w Księstwie convention bureau przygotowuje specjalne oferty dla organizatorów podróży i wydarzeń biznesowych. Zleceniodawcy umiejscawiający w Monako większe imprezy lub organizujący je cyklicznie, mogą z reguły liczyć na rabaty w hotelach lub na atrakcyjne bonusy udzielane w ramach procesu biddowania (m.in. bezpłatne transfery i koktajle). 

5_M  1_M  3_M

Jeżeli chodzi o turystów biznesowych, Monako jest obecnie najczęściej odwiedzane przez grupy z Europy (63,7 proc. wszystkich przyjeżdżających) – głównie są to goście z Francji, Włoch i z Rosji. Nie brakuje także Amerykanów. Jak podaje miejscowe convention, oprócz incentive organizuje się tam sporo konferencji, przede wszystkim medycznych oraz dotyczących nowych technologii. Większość z nich przygotowywana jest w centrum kongresowym Grimaldi Forum Monaco (35 tys. m. kw. powierzchni, zdolne pomieścić do 3 tys. osób w ustawieniu teatralnym). Dobrą infrastrukturą konferencyjną mogą pochwalić się też praktycznie wszystkie miejscowe hotele.

Programy turystyczne i incentive realizowane w Monako wykorzystują bardzo często dwa symbole tego niewielkiego kraju. Są nimi bez wątpienia kasyna oraz wyścig Formuły 1 – Grand Prix Monaco (który odbywa się od 1929 i jest uważany za jedną z najbardziej prestiżowych i najstarszych imprez tego typu). Księstwo ma jednak jeszcze sporo innych atrakcji, które jest w stanie zaoferować swoim gościom. Turyści biznesowi chętnie odwiedzają też tamtejsze pole golfowe (Monte Carlo Golf Club), grają w tenisa i squasha (Monte Carlo Country Club), uprawiają sporty wodne (Monte Carlo Beach Club, Le Méridien Beach Plaza, Monte Carlo Bay & Resort) i odwiedzają ośrodki SPA (Les Thermes Marins, ESPA w Hôtel Métropole Monte Carlo, Les Cinq Mondes w Monte Carlo Bay & Resort, Willow Stream Spa w Fairmont Monte Carlo czy Monte Carlo Beach Spa). Pobyt mogą poza tym uatrakcyjnić liczne programy kulturalne, m.in. wizyta w Operze Monte Carlo, na występie miejscowego baletu czy Orkiestry Filharmonii Monte Carlo. Oprócz tego wyjazd do Monako można oczywiście uzupełnić o wizytę na francuskiej riwierze (Nicea, Cannes, St. Tropez), uroczym miasteczku Grasse (słynącym na całym świecie z przemysłu perfumeryjnego), słynnym Wielkim Kanionie Verdon, a nawet w położonej stosunkowo niedaleko Prowansji. Monako, podobnie jak całą okolicę, interesującą destynacją czynią położenie geograficzne, ale także atrakcyjny, łagodny klimat, charakteryzujący się ponad 300 słonecznymi dniami w roku.    


Redakcja EventMapa.pl


Ważny kontakt:

Convention Bureau Monaco
2a, boulevard des Moulins
Monte-Carlo - MC 98030 Monaco cedex
Dyrektor: Sandrine Camia, scamia@gouv.mc, tel: +377 92 16 60 40
Z-ca dyrektora: Laurence Papouchado, lpapouchado@gouv.mc, tel: +377 92 16 60 41
Spotkania, konferencje, eventy: Sarah Rico, srico@gouv.mc,  tel: +377 92 16 60 81
www.visitmonaco.com

Lokalne agencje eventowe, PCO i DMC (wybór):

AlliedPRA, www.alliedpra.com
CMX Event Management, www.cmxevent.com
Lafayette Group, www.lafayette-travel.com
Publi Creations, www.publicreations.com
Raising Stones, www.raising-stones-events.com
Welcome Travel Team, www.wtt.mc
Voyages C. Mathes, www.matheztravel.com

Zdjęcia:

Monaco Press Centre Photos








Lokalizacja:





Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3069 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji