Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Faktoring pomaga branży eventowej



Autor: EventMapa.pl

Długie terminy płatności i oczekiwanie na uregulowanie należności przez kontrahentów to bolączka wielu agencji eventowych. Rozwiązaniem może być faktoring, dzięki któremu środki za wykonane usługi spływają na konto przedsiębiorcy już w kilka dni po wystawieniu faktury.

Niestety na konkurencyjnym rynku faktury z odroczonym terminem spłaty to standard, z którego firmy chcące pozyskać klientów, mimo protestów i dyskusji, ciągle nie za bardzo mogą zrezygnować. To często duże zagrożenie dla ich płynności finansowej, a tym samym bieżącej działalności. 
 
Problem branży hotelarskiej i eventowej

Branża eventowa od kilku lat dynamicznie się rozwija. Przybywa wyspecjalizowanych agencji i firm, a także hoteli, które w swojej ofercie mają kompleksową organizację imprez. Z drugiej strony rośnie podaż na tego rodzaju usługi, głównie ze strony klienta instytucjonalnego. Targi, konferencje, spotkania biznesowe czy wyjazdy integracyjne to wydarzenia, które na stałe wpisały się w kalendarz wielu firm. Agencje i hotele rywalizują o zlecenia zakresem oferowanych usług, doświadczeniem, a przede wszystkim ceną oraz warunkami umowy, a zwłaszcza terminem płatności.

Płatność mocno odroczona 

Standardem w branży są 60- czy nawet 90-dniowe terminy płatności – opcja bardzo wygodna dla klienta, ale niekorzystna dla agencji, która w związku z organizacją wydarzenia ponosi przecież szereg kosztów – począwszy od wynagrodzenia pracowników, po opłaty dla podwykonawców. Jednak w sytuacji rosnącej konkurencji na rynku firmy eventowe, chociaż toczone są na ten temat już od dłuższego czasu różne dyskusje (m.in. w stowarzyszeniach branżowych), nie mogą pozwolić sobie na rezygnację z takiego udogodnienia dla kontrahentów. By utrzymać płynność finansową, niejednokrotnie potrzebują więc zewnętrznego finansowania. Rozwiązaniem, po które sięga część z nich jest faktoring, dzięki któremu środki z wystawionych faktur dostaje się w kilka dni. 

Poszukując wsparcia

Hotele i agencje eventowe niejednokrotnie mają problem z uzyskaniem wsparcia ze strony banków i wyspecjalizowanych instytucji. Faktorzy chętniej współpracują bowiem z firmami, które mają grono stałych odbiorców ich usług czy towarów. Raz rozpoczęta procedura faktoringowa może być wtedy kontynuowana przy kolejnych fakturach. W przypadku branży eventowej nie zawsze można jednak mówić o stałej współpracy z klientem. Często są to tylko pojedyncze zlecenia, różnej wartości i od różnych podmiotów. Obsługę tych firm faktorzy uważają za nieopłacalną, ze względu na zbyt wysoki koszt uruchomienia finansowania, nieproporcjonalny do zysku, jaki mogliby osiągnąć. Na rynku pojawiają się jednak alternatywne rozwiązania, które umożliwiają skorzystanie z zalet faktoringu wszystkim potrzebującym szybkiego finansowania, także agencjom eventowym. Jednym z nich są internetowe platformy aukcji faktur, z których można skorzystać nawet w pojedynczych sytuacjach, bez konieczności podpisywania długoterminowych umów. Dzięki automatyzacji całej procedury, platformy aukcji faktur są bardzo elastyczną usługą. W przeciwieństwie do współpracy z tradycyjnymi faktorami, do faktoringu nie trzeba oddawać całego obrotu. Nie wymaga się także zabezpieczenia na aktywach trwałych, a udział w aukcjach nie obciąża zdolności kredytowej firmy, jak ma to miejsce w przypadku kredytu bankowego. Biorący udział w aukcjach inwestorzy nie obawiają się finansowania firm z tej branży, ponieważ na platformie ocena ryzyka skupia się na płatniku faktury, a w przypadku firm eventowych są nimi często duże korporacje. Ze względu na swoją specyfikę działania branża eventowa generuje duży popyt na usługi faktoringowe. Pozostaje jedynie wdrożenie tej metody kontroli płynności finansowej w swojej firmie, aby przestać obawiać się niebezpiecznych dla jej działania zatorów płatniczych. 

Autorem komentarza jest Arkadiusz Kleszcz, prezes zarządu Faktorama. Redakcja: EventMapa.pl 








Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3067 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji