Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Najchętniej wybierane destynacje incentive w 2015 roku



Autor: EventMapa.pl

Popularność poszczególnych destynacji incentive wśród klientów biznesowych uzależniona jest przede wszystkim od miejsca z którego pochodzą. Jakie kierunki cieszą się największym zainteresowaniem gości MICE w skali globalnej?

Najwięcej badań i analiz odnosi się do rynku amerykańskiego. Nie od dzisiaj wiadomo, że tamtejsi korporaci najchętniej podróżują wewnątrz własnego kraju, przynajmniej jeżeli chodzi o krótsze i niższe budżetowo wyjazdy (wybierane są m.in. Floryda, Arizona, Kalifornia). Z racji bliskiej odległości dużo realizacji odbywa się także na Karaibach. Co ciekawe, w ciągu ostatnich lat – jak podają m.in. raporty przygotowywane regularnie przez Incentive Research Foundation (IRF) – bardzo wysokie miejsce zajmuje też Europa. Popularność Starego Kontynentu jest oczywiście dużo mniejsza niż poszczególnych stanów USA czy wspomnianych Karaibów, ale na tyle duża, że skutecznie rywalizuje on z położonym dużo bliżej Stanów Zjednoczonych Meksykiem. Jak wygląda sytuacja po drugiej stronie oceanu? Zestawienie popularnych wśród Europejczyków kierunków opracowała na podstawie obserwacji rynkowych oraz zapytań spływających od klientów m.in.  brytyjska firma Corporate Winners. Wśród chętnie wybieranych destynacji pojawiły się dwie nowości – łotewska Ryga oraz Czarnogóra. Oprócz tego dużym zainteresowaniem cieszy się też Stambuł, Miami i Irlandia. Irlandia, podobnie zresztą jak Islandia są kierunkami, które w ostatnim czasie zanotowały szczególnie znaczące wzrosty odwiedzin grup incentive – zarówno z Europy, jak i ze Stanów Zjednoczonych. Zdaniem amerykańskiej agencji Executive Group Travel przyczyna tego stanu rzeczy tkwi przede wszystkim w bardzo dobrej siatce połączeń lotniczych do tych państw i relatywnie krótkim czasie przelotu z obu kontynentów. Atrakcyjną lokalizację wykorzystuje zatem spora część firm i korporacji posiadających swoje oddziały po obu stronach Atlantyku, które chcą w ten sposób zorganizować wspólne spotkania klientów, pracowników czy partnerów handlowych.
 
111_M     222_M     333_M 

Polski punkt widzenia

Polscy klienci, nie licząc destynacji europejskich, na dalsze, bardziej egzotyczne podróże incentive wybierają głównie kraje azjatyckie oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Duża w tym zasługa bezpośrednich połączeń lotniczych z Warszawy do Dubaju i Kataru świadczonych przez linie Emirates i Qatar Airways. Możliwości tranzytowe, jakie otworzyły się za ich pośrednictwem pozwalają na znacznie szybsze dotarcie do wielu miejsc, głównie w Azji, co ważne – w dość atrakcyjnych cenach. Podobnie jak na całym świecie, także i polscy organizatorzy incentive poszukują nowości. O tym że możliwości finansowe klientów są lepsze świadczy fakt, że coraz więcej przedstawicieli zagranicznych firm DMC oraz convention bureaux jest zainteresowanych promocją na naszym rynku. Widać to chociażby w trakcie organizowanych regularnie spotkań Meet The Bidder, na których pojawiają się reprezentanci takich destynacji jak m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wietnam, Seszele, Malediwy, Sri Lanka czy Zanzibar.  

Moda na nowe miejsca

Globalnym trendem w incentive jest też rosnące zainteresowanie destynacjami w tzw. krajach wschodzących, które do tej pory nie były zbyt popularne – chodzi głównie o państwa położone w Ameryce Środkowej i Południowej. Ich dużą zaletą jest już sam fakt, że do tej pory nie były często odwiedzane przez turystów biznesowych. Dzięki temu wprowadzają element świeżości – osoby regularnie wyjeżdżające na incentive i znające całą masę destynacji mogą w nich zobaczyć coś nowego.
 
444_M     555_M     666_M 
 
Organizatorzy cały czas poszukują przecież oryginalnych miejsc, które same w sobie mogłyby stanowić atrakcję. Dodatkowo „zmusza” ich do tego trudna sytuacja społeczno-polityczna w wielu regionach świata, do których do tej pory organizowane były wyjazdy firmowe. Stąd poszukiwanie alternatywnych miejsc stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. Kolejnymi elementami wpływającymi na popularność państw wschodzących są kwestie bezpieczeństwa i infrastruktury. W ciągu ostatnich kilku lat w większości z nich obie te rzeczy uległy znaczącej poprawie  – rozpoczęły się duże inwestycje, a w konsekwencji powstała cała masa nowych hoteli, często także centrów konferencyjnych, które są wreszcie w stanie spełnić wysokie wymagania turystów MICE. Poza tym, przynajmniej w turystycznych regionach, znacząco spadło też zagrożenie przestępczością. Świetnym przykładem jest Cartagena w Kolumbii, uważana do niedawna za jedno z najniebezpieczniejszych miast świata. Postępy w walce z lokalnymi gangami przyniosły jednak oczekiwane rezultaty. Nie wolno pomijać też czysto ekonomicznego aspektu – destynacje w krajach rozwijających się są jeszcze tanie, a co za tym idzie zestawienie cen w stosunku do jakości oferowanych tam usług wypada bardzo korzystnie. Największym wydatkiem pozostaje zakup biletu lotniczego. 

Destynacje w krajach wschodzących stały się na mapie incentive na tyle istotne, że kilka miesięcy temu Incentive Research Foundation (IRF), wspólnie z Meetingsnet.com przygotowały nawet zestawienie najpopularniejszych z nich. Wśród nowych, chętnie wybieranych przez turystów biznesowych kierunków znalazły się m.in. Panama, Kostaryka, Belize i Kolumbia. Bardzo dynamiczne wzrosty notuje także Brazylia. Mimo że do tej pory i tak chętnie przyjeżdżały tam grupy incentive, to zarówno Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej z 2014 r., jak i przyszłoroczne Letnie Igrzyska Olimpijskie wpływają na zauważalny wzrost zainteresowania tym krajem.
 
 

Redakcja EventMapa.pl    








Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3069 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji