Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

W jaki sposób destynacje powinny pozyskiwać klientów biznesowych



Autor: EventMapa.pl

Nie jest prawdą, że rozwój nowych technologii, umożliwiających organizację eventów hybrydowych i wirtualnych zagraża branży MICE. Spotkań jest coraz więcej. Wiele miast i regionów nie jest jednak w stanie skutecznie przyciągać ich do siebie.

O wyzwaniach stojących przed destynacjami i współczesną branżą MICE, nie tylko na Śląsku, dyskutowano w czasie odbywającej się w dniach 17-18 września w Katowicach konferencji Silesia Meetings Challenge. 

Jak zgodnie przyznali eksperci, dla zdecydowanej większości osób bezpośredni kontakt twarzą w twarz nadal jest najważniejszy. – Być może przyszłe pokolenia, na przykład nasze wnuki, wychowywane już od urodzenia przy komputerach, tabletach i smartfonach, nie będą miały takich potrzeb i wystarczy im kontakt wirtualny. Jednak na razie spotkania na żywo są najważniejsze i ich liczba cały czas rośnie – powiedział John Peter Mary Wubbe, sekretarz generalny EPPOSI, think-tanku skupiającego stowarzyszenia pacjentów oraz środowiska nauki i biznesu medycznego. Jego słowa potwierdziła Żaneta Berus, prezes Expo XXI Warszawa i wiceprezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego. – Ludzie kochają kontakt twarzą w twarz. Bardzo dobrze widać to na przykładzie targów, które się rozwijają. Mówiąc o targach, warto pamiętać również o tym, że są to spotkania, które oprócz wartości biznesowych spełniają dzisiaj też funkcje rozrywkowe – są wielkim eventem, z atrakcyjnymi stoiskami, pokazami, występami artystów. Coraz częściej targom towarzyszą też konferencje, co wzbogaca ich wartość merytoryczną – powiedziała Żaneta Berus.
 
12_D 
 
Spotkań jest dużo, to fakt. Duże są także korzyści, jakie wiążą się z ich organizacją. Najważniejsze z nich to większy popyt na usługi (hotele, restauracje, catering, sklepy, komunikacja etc.), a co za tym idzie nowe miejsca pracy i zwiększenie przychodów do budżetu miasta przez wzrost wpływów z podatków. Nie bez znaczenia pozostaje także prestiż i promocja na arenie międzynarodowej. Przyciągnięcie klientów MICE do poszczególnych destynacji nie jest jednak rzeczą łatwą i wymaga wysiłku. Nie wystarczy tylko dobra infrastruktura, chociaż jest ona oczywiście bardzo ważnym elementem sukcesu. W czasie konferencji Silesia Meetings Challenge pojawiały się jednak opinie, że bardziej liczy się umiejętne kreowanie spotkań, czyli analiza potrzeb potencjalnych uczestników i tworzenie w oparciu o te dane użytecznych i ciekawych programów wydarzeń. Oprócz tego w cenie są mądre zarządzanie i dobra współpraca z samorządem. – Infrastruktura, chociaż istotna, często nie jest elementem numer jeden. Dowodem na potwierdzenie tej tezy są świetne imprezy realizowane w miastach, w których jeszcze niedawno nie było odpowiedniego zaplecza konferencyjnego. Mam tu na myśli m.in. Katowice przed powstaniem Międzynarodowego Centrum Kongresowego, w których i tak co roku organizowana jest największa impreza gospodarcza w Europie Centralnej, czyli Europejski Kongres Gospodarczy. Kolejny przykład to Kielce z wieloma dużymi i ważnymi imprezami czy Krynica, w której odbywa się słynne Forum Ekonomiczne – powiedział Tomasz Szelągowski z Klastra Nowoczesna Medycyna.
 
13_D 

Oprócz ciekawej oferty i dobrej infrastruktury w przyciąganiu klientów biznesowych dużą rolę odgrywa także aspekt finansowy. Nie chodzi tylko o ceny, ale głównie o finansowe i organizacyjne wsparcie, jakiego są w stanie udzielić władze miasta. – Kilka razy organizatorzy imprez, którzy zastanawiali się czy przygotować swoje wydarzenia w Katowicach, ostatecznie zdecydowali się umiejscowić je w innych miastach, ponieważ były one w stanie zaproponować im korzystniejsze warunki finansowe – powiedział Tomasz Piórkowski, dyrektor generalny angelo Hotel Katowice. Wreszcie, kolejnym z priorytetowych determinantów sukcesu, są intensywne działania promocyjne. – Dobrym narzędziem ich realizacji jest promocja i komunikacja w sieci. Destynacja musi istnieć w Internecie, prezentować się tam z jak najlepszej strony. Klienci na pewno ją znajdą – tłumaczył John Peter Mary Wubbe. Marketingowcy coraz częściej korzystają też z mediów społecznościowych, które jeszcze skuteczniej pozwalają im dotrzeć do reprezentantów młodszych pokoleń. To, że nowy wizerunek wymaga promocji zrozumiały władze Katowic. Jak zapowiedział Marcin Krupa, prezydent Katowic, Urząd Miasta w ciągu najbliższych 6 lat planuje przeznaczyć ponad 50 mln zł na promocję stolicy Górnego Śląska, jako miejsca idealnego na organizację wydarzeń biznesowych.
 
15_D 

Zyskującym stopniowo na popularności trendem, mającym wzbudzić zainteresowanie branży MICE jest też rozwój miast w oparciu o ideę tzw. smart cities. Mówi ona o tym co usprawnić w przyszłości, aby mieszkańcom żyło się lepiej, ale także jakie działania podjąć, żeby za kilka bądź kilkanaście lat przyciągać większą liczbę klientów biznesowych i konferencyjnych. – To oczywiście długofalowe działania, wymagające sporych nakładów finansowych. Są jednak inwestycją, która się opłaca – mówił w Katowicach John Peter Mary Wubbe. Podczas konferencji zwrócono uwagę na elementy ważne w podejmowaniu działań zmierzających do stworzenia takich „miast z głową”. Aby osiągnąć sukces potrzebne są konsultacje i zaangażowanie wielu grup społecznych, a nie tylko władz miasta. Prelegenci zwrócili także uwagę na to, że warto zachować rozwagę we wprowadzaniu nowych technologii. Negatywnym przykładem niemalże stu procentowego smart city jest miejscowość Masdar w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. To pierwsze w pełni ekologiczne miasto na świecie, w którym jednak nikt nie chce mieszkać.  

Przedstawione zagadnienia zostały poruszone w czasie konferencji Silesia Meetings Challenge. Jej organizatorem było Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce we współpracy z miastem Katowice oraz Grupą a05. Złotym sponsorem imprezy został Hotel Angelo (sieć Vienna International), sponosrem srebrnym – Hotele Diament. EventMapa.pl objęła wydarzenie swoim patronatem medialnym. 
 
 
Redakcja EventMapa.pl








Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3069 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji