Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Efektywny udział w targach branżowych



Autor: EventMapa.pl

Jak przygotować się do udziału w targach branżowych oraz którą, z całego wachlarza tego typu imprez wybrać? To niektóre zagadnienia poruszone przez Paula Kennedy, w czasie wykładu, jaki pod koniec października odbył się w Expo XXI Warszawa.

Każdego roku na całym świecie organizowanych jest kilkanaście dużych imprez targowych poświęconych branży MICE. Do tej puli należy jeszcze doliczyć szereg mniejszych wydarzeń, mających bardziej regionalny charakter. Wszystko to sprawia, że organizatorzy turystyki biznesowej oraz reprezentanci poszczególnych destynacji zyskują spore możliwości targowej promocji. 

Z drugiej strony, zbyt duża liczba takich wydarzeń może nastręczać pewne trudności – związane chociażby z tym na której imprezie warto się wystawiać, a na jakiej niekoniecznie. Wyjazd na targi to przecież spory wydatek, a firmowe budżety nie są z gumy. – Tani nie zawsze znaczy dobry. To prawda mająca swoje zastosowanie w wielu dziedzinach, także w przemyśle targowym. Warto jednak mieć na uwadze, że również udział w drogich imprezach, nie jest „automatycznym” gwarantem sukcesu. Dużo zależy od rodzaju targów, ale też od tego, jak my, jako wystawcy się do nich przygotujemy. Tutaj nie ma miejsca na półśrodki – albo zróbmy to dobrze, albo wcale – mówił w czasie swojego wykładu Paul Kennedy. Wykorzystywanie półśrodków objawia się m.in. w praktyce stosowanej przez niektórych pracodawców, którzy traktując imprezy targowe jako pewnego rodzaju event na którym „wypada” się pojawić, wysyłają na nie pracowników niższego szczebla, którzy mają pełnić jedynie funkcje reprezentacyjne. Jak zauważył Paul Kennedy, to duży błąd. – W targach powinny brać udział osoby decyzyjne, mające doświadczenie w negocjacjach. Poza przekazaniem niezbędnych informacji czy przybliżeniem oferty, w razie potrzeby muszą one być też w stanie od razu robić biznes. Do tego potrzebny jest senior management – mówił Kennedy. Reprezentanci kadry zarządzającej są też w stanie nawiązywać cenniejsze kontakty – a targi polegają właśnie na budowaniu takich długofalowych relacji, są często inwestycją długoterminową. 
 
img1_D 

Skupiając się konkretnie na targach poświęconych branży MICE, rozważając udział w konkretnej imprezie, warto wziąć pod uwagę czy odpowiada ona celom biznesowym i aktualnym działaniom podejmowanym przez firmę, agencję czy biuro convention które reprezentujemy. Warto zwrócić również uwagę na region, któremu poświęcona jest konkretna impreza. – Jeżeli nie planujemy promocji czy działań biznesowych na rynku – przykładowo – Azji i Pacyfiku, to nie ma sensu jechać na targi dedykowane właśnie tym regionom. Ze względu na prowadzony przez nas biznes są one kompletnie nieprzydatne, chociaż może być to bardzo dobrze i profesjonalnie przygotowana impreza. Wydaje mi się, że część firm wybiera targi przede wszystkim przez pryzmat miejsca w którym się odbywają – im atrakcyjniejsze turystycznie  i bardziej egzotyczne, tym lepiej. Tymczasem targi to biznes, a nie wyjazd na wakacje. Trzeba o tym pamiętać – mówił Kennedy. Pomocne w określeniu, która z szeregu imprez targowych daje szanse na najlepszy biznes, jest również przyjrzenie się gościom, jacy ją regularnie odwiedzają. Im więcej wśród nich osób decyzyjnych i ważnych branżowych graczy, tym lepiej (Fish, Where the Fishes Are). Prawdopodobieństwo owocnych rozmów, z profesjonalnymi, konkretnymi partnerami, wzrasta. Koniecznym warunkiem, jaki powinny spełniać dobre targi branżowe jest też posiadanie programu dla hosted buyers. To, jak pokazuje doświadczenie, najlepszy gwarant nawiązywania dobrych relacji biznesowych. – Jeżeli w dzisiejszych czasach jakieś targi nie prowadzą takiego programu, nie warto sobie nimi zawracać głowy – powiedział Kennedy.

Wreszcie, będąc już na targach, trzeba wiedzieć jak rozmawiać z potencjalnymi kontrahentami zainteresowanymi poznaniem naszej oferty. Dość często popełnianym błędem jest zachwalanie swoich produktów (lub destynacji), przy użyciu przymiotników, rodem z tekstu PR-owego (wyjątkowy, niepowtarzalny, najlepszy, wspaniały etc.).
 
img2_D 
 
 – Lepiej skupiać się na tym, czym rzeczywiście potrafimy się wyróżnić, co sprawia, że jesteśmy inni (lepsi) od naszej konkurencji – powiedział Paul Kennedy. Przykładowo, meeting plannerzy poszukujący odpowiedniej dla swoich eventow destynacji, dokonując oceny poszczególnych propozycji podejmują decyzję przede wszystkim nie w oparciu o PR, ale oceniając elastyczność ze strony osób reprezentujących konkretne convention bureau, transparentność współpracy z nimi, cenią poza tym szybką i sprawną komunikację i partnerskie relacje. Liczy się też łatwość dojazdu, cena, jakość serwisu i infrastruktury, bezpieczeństwo oraz wspomniana już umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji. 

Paul Kennedy jest jednym z najbardziej uznanych autorytetów związanych z branżą MICE na świecie. Od 2009 roku kieruje założoną przez siebie firmą doradczą Kennedy Integrated Solutions, specjalizującą się w organizacji różnego rodzaju imprez (również targowych) o charakterze międzynarodowym. Interaktywny wykład Paula Kennedy’ego odbył się 28 listopada w Expo XXI Warszawa. Organizatorem spotkania zatytułowanego „Making trade shows and live marketing event pay!” było Warsaw Convention Bureau (WCB). 
 
 
Redakcja: EventMapa.pl







Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3076 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji