Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X
Blogi eksperckie Aktualności Atrakcje Destynacje Wiedza Katalog firm Kontakt Mapa serwisu Rejestracja Logowanie
EventMapa.pl - Twój przewodnik po eventach
Lupa  

szukaj informacji     szukaj firmy
Baner
 

 

Polska – nowa, modna destynacja branży MICE w Europie?



Autor: EventMapa.pl

Z roku na rok, zmienia się percepcja gości odwiedzających Polskę. Zazwyczaj padają opinie, że jesteśmy krajem na wskroś europejskim – co często bywa synonimem nowoczesności i wysokiego poziomu oferowanym usług.

Oczywiście takie opinie nie biorą się znikąd. Idzie za nimi wysoko rozwinięta infrastruktura, nie tylko drogowa, ale i lotnicza. Przeloty na trasach z Warszawy do Krakowa, Rzeszowa, Gdańska, to już poniekąd standard. Mamy nowoczesne muzea, obiekty konferencyjne, hotelowe, filharmonie – często to perły architektury współczesnej. Dobrym przykładem jest chociażby Filharmonia NOSPR (Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia) w Katowicach. – Niemcy coraz częściej podpatrując, co się u nas dzieje, z niedowierzaniem pytają jak to się stało, że nagle mamy lepsze autostrady od nich? Bo przez pryzmat tych niemieckich autostrad przez długie lata byliśmy postrzegani, jako naród o jednej z najgorszych infrastruktur drogowych w Europie – mówi Monika Kawecka, project manager w Bossa Nova Events. 
 
Czasy się zmieniły. Polska nie jest już krajem w budowie. Wygrywamy nowoczesnością, różnorodnością i wreszcie (dzięki autostradom i lotniskom) dostępną „egzotyką” poszczególnych regionów. Wreszcie staliśmy się destynacją, którą interesują się zagraniczni klienci. Polska jest coraz częściej brana pod uwagę jako potencjalny kierunek biznesowych spotkań Europejczyków.

Ten pozytywny obraz nie jest niestety pozbawiony pewnych rys. – Jesteśmy krajem, gdzie mam wrażenie, największy deficyt leży obecnie już tylko w promocji i marketingu. Czy to przez naszą narodową skromność? Czy mentalnie jeszcze nie jesteśmy gotowi zachwalać nasze dobra narodowe? Czy to może brak większego wsparcia ze strony ministerialnej? – mówi Monika Kawecka. 
 
Podczas jednego z paneli dyskusyjnych na zakończonym właśnie cyklu spotkań organizowanych w ramach Meetings Week Poland 2016 padło zdanie, że Polska, aby mogła zaistnieć jako destynacja w światowej branży MICE musi być widoczna. – Mimo że jesteśmy postrzegani jako eksperci w wielu dziedzinach, to wciąż nasz kraj mylony jest często, znanym skądinąd żartobliwym – from Holland? Poland? – przyznaje Monika Kawecka. 

Jednak przysłowiowe „cudze chwalicie, swego nie znacie” zdaje się trochę tracić na ważności. Polacy nabierają większej odwagi w nawiązywaniu międzynarodowych relacji i mówienia w superlatywach o swoich kraju. Na pewno przyczynia się do tego działalność wielu firm działających w obrębie polskiej branży spotkań.

Bez wątpienia Polsce potrzebna jest nowa perspektywa, umożliwiająca pokazanie wszystkich najważniejszych atutów naszego kraju. Na to potrzeba jednak odpowiednich budżetów, które powinny być zagwarantowane przez władze centralne i samorządowe. – Przy organizacji spotkań ważne jest wsparcie miasta. To powinno być wręcz DNA każdego miasta – powiedziała Żaneta Barus, prezes Expo XXI Warszawa w trakcie Meetings Week Poland. 

Tymczasem, jak przyznają przedstawiciele branży spotkań, Ministerstwo Sportu i Turystyki zbyt często zachowuje się tak, jak gdyby do jego kompetencji należało jedynie zajmowanie się sportem. W konsekwencji przemysł spotkań jest niedocenionym sektorem polskiej gospodarki. Poza tym warto zauważyć, że także aktualne działania polityczne polskich władz, na pewno nie wpływają pozytywnie na wizerunek naszego kraju, jako potencjalnego kandydata w wyścigu o zagranicznych klientów. – Wszędzie, gdzie pojawia się element niestabilności politycznej, dużo tracą lokalni przedsiębiorcy. Zwłaszcza dotyczy to krajów, które dopiero budują, bądź wzmacniają swoją ofertę na rynku turystyki przyjazdowej – przyznaje Monika Kawecka. 

W rozwoju turystyki, nie tylko zresztą biznesowej, z reguły najpierw króluje podaż, a dopiero później przychodzi czas na popyt. W pierwszej kolejności powstają więc nowe obiekty, a następnie rynek szuka potencjalnych odbiorców. Polska jest idealną destynacją dla klientów z wielu krajów europejskich. Jako kraj w centrum kontynentu, pozostajemy nadal relatywnie tańsi od naszych zachodnich sąsiadów. Ponadto cały szereg nowoczesnych obiektów zapewnia obsługę na najwyższym poziomie. Standardem stała się też obsługa gości anglojęzycznych oraz obecność i dostęp do najnowszych technologii. – Można mnożyć zalety organizacji spotkań biznesowych w tej części Europy. Zatem, mając już odpowiednie zaplecze, zadbajmy teraz o popyt na nasze usługi. W tej kwestii niezwykle ważna jest komunikacja pomiędzy polskimi firmami i podmiotami działającymi w branży MICE. Mam na myśli przede wszystkim wspieranie się w działaniach na rzecz poprawienia wizerunku i promocji naszego kraju na świecie. Wszyscy pracujemy przecież pod wspólną marką „Polska”, która zdaje się mieć teraz swój czas – podsumowuje Monika Kawecka. 

Red. EventMapa.pl 
Współpraca – Monika Kawecka, Bossa Nova Events, http://bossanovaevents.pl







Komentarze użytkowników

 

Brak komentarzy

Aby dodać komenatarz należy się zalogować.
 

Najchętniej czytane


Zapowiedzi








powrót do góry ↑

Organizacja konferencji

© eventmapa.pl All rights reserved.

realizacja:Agencja Interaktywna zets.pl
Katalog firm

W naszym katalogu znajduje się 3075 firm z branży! Dołącz do nas!

Partnerzy
  • SBE
    Stowarzyszenie Branży Eventowej, nowa organizacja mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację branży eventowej.
  • Strony internetowe
    Najlepszą wizytówką dla Agencji zets.pl, którą z przyjemnością możemy Państwu polecić jest to jak wygląda i jak działa nasz wortal EventMapa.pl
  • Blog
    Blog prowadzony przez Rafała Mrzygłockiego z firmy Aram, dotyczy głównie oprawy audio-wizualnej imprez oraz programów TV, polecamy.
  • SOIT
    Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to organizacja zrzeszająca profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie wiedzy o incentive travel.
  • HR Standard
    HRstandard.pl to portal skierowany do profesjonalistów zainteresowanych szeroko rozumiana branżą HR. To rzetelne źródło informacji o rynku pracy i sprawdzonych metodach zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Marketingowiec
    Marketingowiec.pl to serwis skierowany do osób zawodowo związanych z obszarem marketingu, sprzedaży, mediów oraz public relations.
  • Event
    Targi Event to prezentacja produktów, technologii, usług i kompleksowych rozwiązań dla organizacji koncertów, konferencji, wydarzeń sportowych, kulturalnych i innego rodzaju eventów.
  • Sale biznesowe
    SaleBiznesowe.pl to ogólnopolski portal zawierający kompleksowe informacje o obiektach, w których można zorganizować konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, ale także bankiety.
  • GCB
    Gdańsk Convention Bureau to miejskie biuro kongresów.Głównym zadaniem GCB jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie.
  • ITM
    W dniach 24-26 stycznia 2013 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw.
  • Miejsca
    Miejsca godne polecenia to multimedialny informator turystyczny.
  • Pure Mind
    PureMind to szkolenia specjalistyczne na najwyższym poziomie, oparte o rzetelną wiedzę i doświadczenie najlepszych w Polsce ekspertów i praktyków biznesu.
  • www.eventplatforma.pl
    www.eventplatforma.pl to platforma informacyjna w całości dedykowana branży event. Głównym założeniem serwisu jest dostarczanie informacji oraz promowanie krajowych usług eventowych.

Polecamy: imprezy integracyjne dla firm imprezy firmowe incentive organizacja eventów organizacja imprez firmowych organizacja konferencji